Tuesday, December 25, 2012

"Kas süda on ümmargune?" - Epp Petrone

100.

Pealkiri: "Kas süda on ümmargune?"

Autor: Epp Petrone

Leheküljed: 288

Sisu: See on aus ülestunnistus ja püüd aru saada ühest huvitavast, peaaegu uskumatust eluperioodist: kuidas ma 24-aastaselt läksin laia ilma rändama koos ühe väga erilise ja imeliku inimesega, ekstsentrikust ehtekaupmehe Harriga – «vana hipi», «metsjeesus» ja muud sellised nimetused tulid inimestele keelele teda nähes.
Oma rännakul kohtasin palju huvitavaid inimesi, tähtsamad neist olid vana laevakapten Marco ja ilmarändur Djellah. Kümme aastat hiljem läksin ma tagasi, et neid leida ja iseend mõistma hakata.
Epp Petrone

Enda arvamus: See lugu oli justkui üks tore väljamõeldis, mis kohati isegi kohale ei jõudnud. Alles pärast kogu raamatu läbi lugemist hakkasin tasapisi aru saama, et kõik siiski toimus päriselt.
Ka mind kuidagi tõmbavad sellised inimesed nagu Harri - sellised, kellest sa kuidagi aru ei saa, aga väga tahaksid aru saada. Mõnikord ma isegi mõtlen, et äkki mulle ainult tundub ja selliseid salapäraseid ja veidraid inimesi ei eksisteerigi päriselt, vaid me lihtsalt mõtleme nad enda jaoks välja. Sest tegelikult minu meelest, kui poleks olnud Harrit, oleks Epp ilmselt leidnud mingi muu viisi rutiinist välja murda ja oleks ehk üht- või teistpidi ikka samasse kohta välja jõudnud.
Minu jaoks järjekordselt hästi tore lugemine, mis andis endalegi enesekindlust... Ja seda just stiilis, et pole see minek ja muutus ehk nii halb midagi. Ei tahaks, et elu jääkski niisama igavaks lihtsalt hirmude pärast. Just seepärast hindangi tohutult selliseid inimesi nagu Epp - ehkki kõik võib tunduda sellise järsu mineku juures täiesti naiivne ja rumal, nõuab see palju julgust ja tahtejõudu!
Veel meeldis see, et kogu lugu oli kirja pandud äärmiselt lihtsalt. See on just midagi sellist, mida pärast väsitavat kooli- või tööpäeva kätte võtta ja nautida.

Hinnang: 9/10


No comments:

Post a Comment