Thursday, July 4, 2013

"Minu Jamaica" - Tarrvi Laamann

37.

Pealkiri: "Minu Jamaica"

Autor: Tarrvi Laamann

Leheküljed: 191

Raamatu tagakaanelt: See raamat sinu käes, hea lugeja, on teekond Jamaicale – saarele, millest unistasin kogu oma lapsepõlve ning kuhu hiljem saatuse tahtel korduvalt sattunud olen. Sealne kultuur ja eriti reggae-muusika on oluliselt mõjutanud mind kui kunstnikku ja DJd. Esimest korda läksin Jamaicale 1999. aastal, olen seal käinud viis korda ja elanud umbes viis kuud. Arvan, et see on just paras emotsioonide ja kogemuste pagas, mida teiega raamatulehekülgedel sõnas ja pildis jagada. Olen nii üksi, naise Tiina, tütre Cassandra, venna ja paljude seal kohatud tuttavate ja sõpradega sattunud omajagu seiklustesse ja annan endast parima, et ka teie neist võimalikult palju osa saaksite. Selleks, et minna maailma avastama, peab lihtsalt ära minema, ja ehk aitab minu raamat sihtkohta leida.

Enda arvamus: Alguses hakkasin suure põnevusega lugema, sest Jamaica on täpselt selline koht, millest sa kogu aeg kuskilt kuuled, aga tegelikult midagi ei tea. Kuid ma pean tõdema, et ka pärast raamatu läbi lugemist ei teadnud ma sellest riigist oluliselt rohkem. 
Raamat on kirjutatud väga vabas stiilis, kuid mind isiklikult see eriti ei häirinud. Küll aga võib see ilmselt häirida vanemaid inimesi, kes ilmselt saavad slängi üledoosi. Kuskilt poole pealt tuli mõte, et äkki on selline stiil valitud sellepärast, et autor eriti ei oska tegelikult kirjutada ja mõtles, et parem ei hakka proovimagi. Teine mõte oli see, et kas kõikidel EKA lõpetanutel on ühesugune väljendikasutus. Lihtsalt panin tähele mõningaid sarnasusi...
Minu arvates oli see rohkem selline päeviku moodi lugu. Kohati oli kõik väga detailselt kirjas - "Oh, nüüd ostsin külma limpsi. Mmmm, kui mõnus, kuidas see mul kurgust alla läheb", aga samas jällegi jäi väga palju puudu Jamaicast - oli muusikat, oli pidusid, oli randa, aga näiteks Jamaica toitu mainiti minu meelest küll, vaid korra või paar ja ega ka kohalikest inimestest just eriti palju teada ei saanud (kui mõned vestlused välja arvata).
Plusspunkte annan pildialbumi eest, mis oli väga äge ja teistmoodi (ja loomulikult külastasin ma kohe autori kodulehte).
Soovitan noorematele inimestele (ja vanematele, kes üritavad noorte-keelest aru saada)

Hinnang: 5/10






No comments:

Post a Comment