Friday, August 30, 2013

"Minu Amazonas" - Ivo Tšetõrkin

60.

Pealkiri: "Minu Amazonas"

Autor: Ivo Tšetõrkin

Leheküljed: 240

Raamatu tagakaanelt: Amazonase vihmametsa sügavustes ei elagi rikkumata indiaanlased, vaid evangelistidest usuhullud, kes näppavad palmiokstest ehitatud kiriku generaatori jaoks bensiini, kannavad vimma veel sügavamal metsas redutavate äärmuslike katoliiklaste vastu ja panevad oma külale nimeks New York. Seal pesitseb ka näljane vanaema, kes meie püütud härgkonnad salaja nahka pistab. Igapäevaelusse toovad kohalikud mõnusat suminat sellega, et joovad end vanade naiste kääritatud süljejoogist purju ja pärast kardavad, et valged mehed tulid neilt nägusid küljest ära lõikama. Ühesõnaga, seal ikka juhtub. Ning loomulikult ümbritseb kogu seda sigrimigrit müstiline loodus, mis haarab endasse ja ei lase enam lahti. Olen end ninast sabani sidunud selle ägeda ja elu täis maailmaga – nüüd viin sinna seiklema ka teisi. Käesolev jutustus aga aitab ehk pigem vaimusilmas Amazonasesse rännata. Siin kaante vahel on mõned lood, mis on aset leidnud seitsme aasta jooksul, mil olen Peruu ja Kolumbia Amazonases elanud ja seigelnud.

Enda arvamus: Esialgu ajasid mind tagakaane tekst ja raamatu esilehtedel olev kaart naerma ja ma lootsin, et kogu raamat on sama humoorikas. Kahjuks ei olnud.
Minu arvates oli kogu raamat veidi laialivalguv. Justkui mosaiik. Ühest teemast natukene siin ja natukene seal ja kui ise piisavalt arukas oled, paned kogu pildi kokku. Kuid kui ei ole (või kui lihtsalt ei viitsi kaasa mõelda) siis on jama. Ühtne peatüki teema puudus ja küsisin endalt päris mitu korda, millest see peatükk siis nüüd olema peaks, kuid ei osanud vastata.
Küsimust tekitas ka unenägude kirjeldamine, sest ma tõesti ei lugenud seda raamatut sellepärast, et ülevaadet kellegi unest saada.
Samuti sooviksin, et oskaksin ise ka pikalt kirjutada (nagu te ilmselt kõik näete ei oska ma isegi "enda arvamust" pikalt kirjutada, vaid olen üsna konkreetne) mitte millestki, sest kohati just seda autor tegigi. See oskus on hea, kui sa pead kirjutama, kuid mitte siis, kui sa lugejaks oled.
Keskpärane raamat, annab päris kindlasti korraliku ülevaate Amazonasest, autorist jäi samuti hea mulje.

Hinnang: 7/10


No comments:

Post a Comment